חמשת הסנטרים הטובים בדראפט (וכבונוס – הטובים בכל הזמנים). מאמר 5 ואחרון בסידרה/מנחם לס

כשהגעתי לארה"ב ב-1961, ה-NBA נישלט לחלוטין ע"י סנטרים: בפילדלפיה היה שחקן בגובה 2.17 מ' שאחר כמוהו לא יהיה, ושמו היה ווילט צ'מברליין. שנה אח"כ הוא קלע 50.4 נק' בממוצע. בכל תולדות הכדורסל היו רק 44 משחקים בהם קלע מישהו שלא קוראים לו "ווילט" 51 נקודות או יותר. ווילט עשה זאת בממוצע של 82 משחקים. רק שהצעירים ביניכם יבינו במה מדובר. לא רחוק מפילדלפיה, בבוסטון, שיחק שחקן ההגנה הגדול אי פעם, סנטר בשם ביל ראסל. בשנות ה-60 וחלק משנות ה-70 המשחק נישלט ע"י הענקים בסנטר. אחד הדברים הנעלים מבינתי הם איך זה שהסנטרים של שנות ה-60 היו גבוהים מהסנטרים של שנות ה-2000 עד 2012. אני בחופשה בצ'טנוגה, ואת היום ביליתי בשייט על נהר הטנסי, אז החלטתי, WHAT THE HELL, אעבוד קצת עבור הגולשים שלי ואחשב את הגובה הממוצע של עשרת הסנטרים הגבוהים והטובים ששיחקו בשנות ה-1960, 1970, 1980, 1990, 2000, ו-ה-2010. הסנטרים של 2010 הם הנמוכים מכולם – גובה ממוצע של 2.11 מ'. הגבוהים ביותר היו אלה של שנות ה-1980 וה-1990 – 2.15 מ'. אמנם היו אז מנוט בול, רלף סמפסון, דייויד רובינסון, שון בראדלי, סם בואי, קרים עבדול ג'אבר, מרק איטון, קימבה מוטומבו, אבל אפילו הסנטרים של שנות ה-60 – ג'ורג' מיקן, צ'מברלין, ווס אנסלד, וולט בלמי, ניית' ת'ורמונד, אטוטיס גילמור, אלבין הייס, סם לייסי, ביל ראסל, ובוב לנייר – היו גבוהים מאלה העכשוויים (2.13 מ' ממוצע).

אני לא מבין. נגמרו הויטמינים בעולם? אין כסף לסטייקים ופסטה? אין קו גדילה כלפי מעלה? אז היכן הסנטרים הגבוהים? תחשבו על הסנטרים העלובים של היום, ומלבד דווייט האווארד ו אנדרו ביינום, אין גבוה אחד טוב לרפואה, ויסלח לי הסנטר האוסטרלי ששמו ברח לי מהראש. אה, נזכרתי – אנדרו בוגוט.

בקיצר, את הסנטרים של שנות ה-60 הזכרתי. שנות ה-70 הביאו סנטרים כדן איזל, בראד דוהרטי, בוב לנייר, אלבין אדאמס, ג'וני קאר, וחצי מהטובים משנות ה-60 שיחקו אל תוך שנות ה-70. בשנות ה-80 נוספו קרים עבדול ג'אבר, רוברט פאריש, וויליס ריד, ביל וולטון, דייב קאונס, ג'ק סיקמה, מרק איטון, טרי רולינס, פטריק יואינג, ביל קרטרייט, מיקאל ת'ומפסון, ואחרים. אני בטוח ששכחתי כמה כי אני כותב מזכרון. בשנות ה-90 נשארו הרבה משנות ה-80, ונוספו אליהם האקים אולג'ואן, ביל למנבייר, רוני סייקלי, אלונזו מורנינג, ולאדה דיבאץ', ארבידאס סבוניס, דייויד רובינסון, ריק סמיתס, שקיל או'ניל, טים דאנקן, ואלה ששכחתי.

מי יש לנו היום? דווייט האוארד ואנדרו ביינום. טים דאנקן כבר סיים. אני ממש לא יכול לחשוב על סנטר אחד מלבדם שהיה יכול להיכנס לרשימת ה-20 הטובים ביותר באף עשור מאז 1960. פשוט אין סנטרים, נקודה.

מי הם תריסר הסנטרים הגדולים בהסטוריה? פעם ווילט צ'מברלין היה תמיד בראש כי לסיים קריירה של 14 שנים בליגה עם ממוצע של 30.1 נק' ו-22.9 ריב' יכול רק ייצור מהמאדים. ואל תבואו אלי עם שטויות שאז לא היתה הגנה: אז היתה הגנה אפילו חזקה מאשר היום כי הזיברות נתנו אז למגינים לרצוח את המתקיפים. היום מגן נושף בעורפו של הסנטר ומייד ציפצוף לפאול. אז צ'מברליין היה פנומן שלא היה כמוהו. אבל היתה לו רק טבעת אליפות אחת, וכך, בערוב יומי אני מפיל אותו בשתי דרגות למטה. היום תריסר הסנטרים הטובים בהסטוריה שלי הם:

1. קרים עבדול ג'אבר
2. ביל ראסל
3. ווילט צ'מברליין
4. האקים אולג'ואן
5. שקיל או'ניל
6. מוזס מלון
7. ביל וולטון
8. וויליס ריד
9. רוברט פריש
10. דייב קאונס
11. פטריק יואינג
12. ג'ורג' מייקן

מי הם תריסר הסנטרים הטובים ביותר היום? אני מחליט לפי הסדר בו הייתי בוחר את הסנטרים שלי לו התחלתי קבוצה חדשה לחלוטין:

1. אנדרו ביינום
2. דווייט האוארד
3. ג'בל מגי
4. גרג מונרו
5. אנדרו בוגוט וטייסון צ'נדלר
6. מרסן גורטאט
7.. אל הורפורד
8. מרק גאסול
9. ננה הילריו
10. יואקים נואה
11. רוי היברט
12. אל ג'פרסון

אין בכל הרשימה הזאת אין אחד שהייתי מכניס לרשימת 20 הסנטרים הגדולים בכל הזמנים. כשדווייט האוארד יזכה בתואר האליפות – דבר שאני בספק גדול מאד שיקרה עתה שהוא עבר ללייקרס – אולי אחשוב אחרת!

חמשת הסנטרים הטובים ביותר בין הרוקיס:

1. ג'ונאס וולנצ'יונאס (טורונטו)

אני מודה ומתוודה: אין לי מושג מי הוא הליטאי הזה. אז אני הולך על רפיוטציה ומוניטין: הוא ניבחר לשחקן הצעיר הטוב באירופה ב-2011. ניבחר ל-MVP של אליפות אירופה לבני 18 ומטה. בדראפט.קום משווים אותו לדווייט האוארד, אז מי אני שלא אאמין? לדעתי שחקן אירופאי בגובה 2.11 מ' ומשקל 104 ק"ג ייאכל חיים בסנטר. הוא לא גבוה מספיק, וחסרים לו עשרה קילוגרמים. אבל מאחר ולא ראיתיו אף פעם, ומאחר ו-75% מהאנליסטים מנבאים שהוא יהיה הסנטר הטוב ביותר מכל הפרשמנים, אז אין לי ברירה, ואני לוקח צ'אנס ובוחר את בן ה-20 הזה כנומרו אונו בין הרוקיס למשבצת החמישית.

2. אנדרה דרמונד (דטרויט פיסטונס)

רשימת הסנטרים כל כך מאכזבת לדעתי, שאני בוחר את שחקן יוקון הזה הקולע 29% מהקו שני רק בגלל שהוא שוקל 279 פאונדס (122 ק"ג) וגובהו…כאן מתחילה הבעייה. הדראפט.קום כותב "0'7" (2.13 מ'), אבל בויקיפידה הוא רשום כ-10'6 (2.08 מ'). זה יום ולילה. אם הוא באמת 0'7, אז הוא עם גוף וגובה של שקיל אוניל כשהיה בגילו (בן 19). בתיכון הפרטי מגנט היי סקול בהרטפורד, קונטיקוט, הוא קלע בשנת הג'וניור 20.2 נק', 11.9 ריב', ו-6.5 חסימות למשחק. הוא היה ה-MVP בגמר נגד פולין במשחק על מדליית הזהב לבני 17 ומטה. אבל ביוקון הוא היווה אכזבה קולוסאלית. למה אני בוחר בו שני? בגלל שאין סנטרים שאני מחשיב טובים ממנו. הוא אשר אמרתי: עולם כדורסל חדש ללא סנטרים.

3. מיירס ליאונרד (פורטלנד בלייזרס)

מיירס ליאונרד הוא אחד הסנטרים הצעירים עם ה-SKILLS הטובים ביותר להיות סנטר מצויין. הוא הגבוה מכולם – 2.16 מ', אבל שוקל רק 111 ק"ג. בתיכון הוא היה 'מיסטר אילינוי בסקטבול', אך בכאוניברסיטת אילינוי קלע רק 2 נק' למשחק בשנתו הראשונה, ו-13.2 בשנתו השנייה עם 8.2 ריב'. לשחקן בגובהו אלה מספרים עלובים, ואני חושש שהוא בעל SKILLS מצויינים, אבל עדיין יותר מדי רזה, יותר מדי צעיר, ויותר מדי לבן. הוא חייב להראות תאווה למשחק, וקילר אינסטינקט, ואז הוא יכול בקלות להפוך לסנטר הטוב ביותר בדראפט. אני מקווה שהאיחוד עם למרקוס אולדרידג' יהפכו לשחקן עם ביצים וגאטס!

4. טיילר זלר (קליבלנד קאבס)

שמעתי את כל הסיפורים על הסנטר הזה מצפון קרולינה. אותם דברים אמרו על טיילר הנסבורו: לא אתלטי מספיק; לא מסוגל לנתר; יותר מדי לבן. מה שקורה הוא שכששחקנים נשארים באוניברסיטה 4 שנים מייד אומרים "הם נשארו בלית ברירה; לא טובים מספיק ל-NBA!". כוכב הוא לא יהיה, אבל ישנם מספיק לבנים כמוהו ב-NBA הניכנסים כרול פליירס ועושים עבודה נפלאה. ניק קוליסון אמרנו? טיילר החל להצטיין אחרי שהטיילר האחר – הנסבורו – עזב ל-NBA. מאז הוא זכה בתואר האליפות ובשנת הסניור שלו קלע 16.7 עם 9.6 ריב' למשחק. הוא 2.13 מ', ושוקל 116 ק"ג, והוא תמיד היה ווינר מהתיכון (שתי אליפויות תיכוניים, ושני 'מיסטרים') ועד הטאר הילס של צפון קרולינה. כוכב הוא לא יהיה. ROLE PLAYER ומחליץ מצויין הוא יהיה גם יהיה! אגב, בלאס ווגאס הוא הפתיע את כולם עם 11.7 נק' ו-8.2 ריב' למשחק בדקות לא רבות ששיחק.

5.פאב מלו (סלטיקס)

פאב הוא "WORK IN PROGRESS". בעיקר בהתקפה. הבנייה של השחקן עדיין לא הושלמה. בהגנה הוא כבר קלט את העניין והוא מוכן להיכנס ישר לפרונט ליין של הסלטיקס במשחקים שקווין גארנט לא יעלה כסנטר, כי לפי דוק ריברס זה יקרה הרבה העונה. למזלו בסלטיקס הוא לא יתבקש לקלוע יותר מדי; רק להגן ולקחת ריבאונדים עבור גארנט. כפי שקורט ראמביס עשה פעם עבור קרים עבדול ג'אבר, ובזה הוא יהיה מצויין. פאב הוא ברזילאי שהגיע לארה"ב ללמוד בתיכון בפלורידה, ומשם לשנתיים בסירקיוז. פאב הוא 7 פוט אותנטי (2.13 מ' ברגליים יחפות) ושוקל 116 ק"ג. הוא וסולינג'ר הם תוספת נהדרת לפרונט ליין של הסלטיקס!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
117 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רודריגז
רודריגז
28/09/2012 4:53:38

כמה הערות שחרו לי:
הראשונה היא שלא הכנת את דונאטס מאתיאונס לרשימה כי לדעתי הוא יכול אף להיות הסנטר הטוב מבין הרוקיז (הוא כבר בן 22, 2.13 אך עדיין מעט רזה)
הדבר השני שנורא חרה לי הוא הכנסתו של גורטאט לרשימץ 12 הסנטרים הטובים בNBA ועוד במקום השישי! מעל מארק גאסול (אנדרייטד!), אל ג'פרסון (נכון, לא לגמרי סנטר אבל טוב מגורטאט בהתקפה בצורה ניכרת מאוד וגם שומר טוב רק קצת פחות), מעל רוי היברט הענק, ומעל ג'ואקים נואה, ששניהם בעיקר שומרים רק שלג'ואקים יש גם קצת כדורסל בידיים ומוביל מתפרצות יוצא דופן!
גרג מונרו במקום רביעי זה גם פזיז מדי, מפני שהוא עדיין לא הוכיח את עצמו יותר מאף אחד מאלה שרשמתי עליהם למעלה.

והכי הכי חשוב: שחקן ההגנה של הליגה אשתקד, וסנטר שצריך להיות מספר 2-3 ברשימתך והוא לא מופיע כלל:

טייסון צ'נדלר.

enough said

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 5:33:35
Reply to  רודריגז

שכחתי את צ'נדלר. אני מכניס אותו עכשיו!

צבי
צבי
28/09/2012 20:34:45
Reply to  רודריגז

מי זה מאתיאונוס?

צבי
צבי
28/09/2012 20:38:28
Reply to  רודריגז

הרשימה שלי

צמברלין, ראסל, קרים, אולגואן, וולטון, שאק

צבי
צבי
28/09/2012 20:39:37
Reply to  רודריגז

הרשימה שלי צמברליין, ראסל, קרים, אולג'ואן, וולטון, שאק

k_700
k_700
01/10/2012 10:35:29
Reply to  רודריגז

מאותינאס לא יהיה סנטר בליגה.
נכון הוא גבוה והוא 7 פוטר כמו שנוביצקי 7 פוטר אבל הוא ממש לא סנטר.

יהיה פוורד שקולע מרחוק עם אחוזי קליעה מדהימים מכל הטווחים כמעט. בסינריו הכי טוב הוא יהיה גירסה קרובה לנוביצקי, בסינריו פחות טוב יהיה שחקן עם מגבלות שיודע לקלוע טוב מרחוק.

סנטר הוא לא יהיה וראיתי אותו מספיק כדי להחליט את זה.

דר' רזי הופמן
דר' רזי הופמן
28/09/2012 4:56:32

אחלה פוסט
תודה
הרשימה שלך מתאימה לי.
קארים באמת מספר 1 ואחריו ראסל אבל את שאק הייתי מקדם קצת ברשימה למקום יותר מכובד.
שאק בגדולתו יכול היה לתת פייט לכל הגדולים!

צבי
צבי
28/09/2012 20:36:25

ד"ר הופמן! שאק לא היה קולע 50.4 נק' למשחק אפילו אם לקבוצה הנגדית לא היתה בכלל הגנה, ואולג'ואן היה באמת היסוס. בסוף בחרתי בו כי הוא היה שחקן כדורסל יותר טוב.

צבי
צבי
28/09/2012 20:37:25
Reply to  צבי

אני גם בוחר בביל וולטון לפניו!

trailblazer
trailblazer
28/09/2012 5:39:06

יופי של פוסט. רק הערה קטנה:בראד דוהארטי לא שיחק בסבנטיז,אלא באייטיז ובניינטיז ונעלם לפתע.

gogo
gogo
28/09/2012 6:23:54

תודה על הפוסט
דוהארטי היה סנטר נהדר- נעלם בגלל פציעות, וכחלק מקליבלנד של סוף האייטיז שהיתה מוכשרת מאוד אך פצועה מאוד

קרים עבדול ג'אבר, וויליס ריד, ביל וולטון, דייב קאוונס, וג'ק סיקמה החלו את דרכם בסבנטיז.

קאוונס היה מהסנטרים "הנמוכים" (6'9) הטובים שהיו.

שנות ה 80 היו עשירות בסנטרים איכותיים-אולאג'וואן, יואינג, דוהארטי, רובינסון, פאריש, ליימביר.. וגם קארים

אדם
אדם
28/09/2012 7:01:04

אני מסכים עם הופמן לגבי שאקיל. בשיאו הוא היה אוכל חיים כל סנטר שפגש, כולל את אלה שבראש הרשימה.

חוצמזה, שנכון להיום דוויט הוא הסנטר הטוב בליגה. ביינום מועמד לרשת אותו, אבל בינתיים הוא עוד צריך להוכיח את עצמו.

דרך אגב, מנחם, לא ראיתי תגובה שלך לגבי דירוג השחקנים של ESPN.

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 20:41:27
Reply to  אדם

מישהו כתב לפני: שקיל לא היה קולע 50 נק' למשחק נגד הבנות של גבעת ברנר.

א.ב
א.ב
28/09/2012 21:56:12
Reply to  מנחם לס

אולי לא נגד בנות גבעת ברנר, אבל בנבא הוא עשה את זה שלוש פעמים.

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 22:01:51
Reply to  א.ב

וילט עשה זאת לא שלוש פעמים בקריירה כמו השאק אלא כל ערב (בממוצע) משך עונה שלמה. אז על מה אתה מדבר?

א.ב
א.ב
29/09/2012 0:00:29
Reply to  מנחם לס

לא אמרתי ששאק עדיף, אבל חמישים נקודות בהחלט לא אתגר מיוחד בשבילו. אני לא אוהב להשוות כאשר את צ׳מברליין לא ראיתי, אבל לכשעצמו, שאק הוא פריק אוף נייצ׳ר בשילוב של גודל וזריזות וקשה לי לראות יצור אנושי שלא היה מתקשה נגדו. אולי חוץ מת׳אביט (שחוק כבר, אבל הייתי חייב).

ישי אוהד קאבס
ישי אוהד קאבס
28/09/2012 8:29:17

בראד דוהרטי אכן היה בשנות ה80 ולא ה70
והוא נעלם בגלל הפציעות…

מכת הקאבס בתקופה זאת….

זלר גם יודע נהדר לרוץ את המגרש וגם מוסר חכם.

הקאבס לא סתם לקחו אותו מדאלאס ונתנו להם את כל הבחירות שנותרו להם…

הוא עוד יפתיע רבים, הגרף שלו רק כלפי מעלה.

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 20:42:33

דוהרטי טעות שלי. אגב, הוא נעשה מומחה נסקא"ר, אנליסט מהטובים ונדמה לי גם בעל קבוצת מרוץ.

אלי לס
אלי לס
28/09/2012 10:11:56

כתבה נהדרת חוץ מזה שהיית בוחר את ביינום לפני האוורד,
אני מתערב שאם האוורד נשאר באורלנדו וביינום בלייקרס שהיית בוחר בהווארד
ואיך לא הכנסת את תאביט לסנטרים הכי טובים היום???

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 20:44:46
Reply to  אלי לס

שכחתי את תאביט. אם הוא במיאמי, הוא יתפתח לסנטר אדיר. סמוך על ספואלטרה.

ובקשר להאורד, אילו היה נשאר במג'יק באמת הייתי בוחר אותו מס' 1, אבל בלייקרס רק יקלקלו אותו ואת משחקו.

מנחם
מנחם
28/09/2012 10:29:42

הפעם הגזמת באמת אדון לס

אין לי מושג מה לך ולמגי בחודש האחרון אבל ההתאהבות שלך בו קצת מוגזמת

אין ספק שהוא יעשה את ההתקדמות הכי גדולה בקריירה שלו השנה אבל עכשו הוא ה3 בליגה?
לפני היברט?
לפני הגאסולים?
לפני צ'נדלר?

לך לישון על האף

והכי גרוע איך לעזעאל לפני תאביט?!

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 20:46:31
Reply to  מנחם

מנחם, למה שלא תלך למשרד הפנים ותשנה את שמך הפרטי? אתה מבייש את המקצוע. אני בוחר במגי כי אני בעל "רגש" מיוחד לכדורסל. דבר שנולדים איתו, מה לעשות.

מנחם
מנחם
28/09/2012 10:31:03

גם אם נותנים לי את מגי או את קוזניס אני הולך על בבירור על האופציה השניה

יוני
יוני
28/09/2012 10:56:01

הווארד יותר טוב מביינום.

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 20:47:05
Reply to  יוני

כן? על סמך מה?

ישראל קרמר
ישראל קרמר
30/09/2012 13:57:17
Reply to  מנחם לס

בס"ד

על סמך הנתונים!
הווארד הוא מהריבאונדרים והחוסמים הטובים ביותר אם לא הטוב ביותר ומשחקני ההגנה הטובים ביותר.
כשביינום ישחק בבריאות טובה כמה וכמה עונות ובהן יתמודדג על תואר שחקן ההגנה של השנה, מלך הריבאונדרים ומלך החסימות כפי שעושה האווארד מדי עונה, וגם יזכה כמה פעמים בתארים/הישגים אלו, אז יהיה אפשר להגיד שביינום לא פחות טוב, אך זה עדיין רחוק.

בשוי
בשוי
28/09/2012 11:22:54

אדון לס , איפה דמרקוס קאזינס !!??

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 20:48:06
Reply to  בשוי

פרופסור לס החליט להחזיק אותו מחוץ לרשימה עד העונה הבאה. לדעתי הוא יתפס למקום 5,6!

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 13:09:56

אני חוזר הביתה מצ'טנוגה, העיר מספ]ר 1 בעולם (ואני רציני!). 4 שעות נסיעה. אענה על הכל.

ישראל קרמר
ישראל קרמר
28/09/2012 14:18:43

בס"ד

ג'באר לא נוסף בשנות השמונים שבתחילתם היה כבר 11 שנים בליגה…

הדירוגים שלי –

עשרת הגדולים בכל הזמנים:
וילט, ראסל, ג'אבאר, חאכים, שאק, מ' מלון, ד' רובינסון, וולטון, ריד, ת'רמונד.

העשירייה השנייה:
בלאמי, קאונס, האווארד (למרות שלא זכה באליפות עדיין מדובר באחד מהגדולים כשהוא ריבאונדר וחוסם מהטובים ביותר ומעולה בהגנה וגם קולע באחוזים גבוהים את נקודותיו), אנסלד, מקאדו (בעיקר הקריירה שלו היה סנטר והוא סנטר-פורורד ולא הפוך), מורנינג, מיקאן, פאריש, יואינג, לנייר.

25-20: גילמור, דוארטי, איסל, סיקמה, אלמור סמית'.

ראויים לציון:
מוטומבו, ליימביר, סמיתס, ג'ונסטון, ביינום, מינג, ויין אמברי, ארני ריזן, ראלף לי סמפסון, ג'ף רונאלד, אלווין אדאמס, זלמו ביטי, סוון נייטר, קאלדוול ג'ונס, דאריל דוקינס, ג'ון קר, פוסט, אד מאקולי, ללוייד ניל, דיבאץ', איגלאוסקאס, סייקלי, איטון, צ'אק שייר, סאבוניס, קמבי, וואלאס, צ'אנדלר, בוגוט, פרקינס, ביינדריס, דאלמברט, היברט, ניל ווק, דאקוורת'.

יהודה
יהודה
28/09/2012 15:06:02

למי שראה את וולטון בסדרת הגמר של המערב פורטלנד-לייקרס בשנת 77
ראה את וולטון בשיאו מול קארים בשיאו – ווולטון פתח לקרים וללייקרס בית ספר מתקדם לכדורסל חכם.

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 20:49:52
Reply to  יהודה

אבל מי שהצטיין בעונה אחת ולא יותר (ברור, בגלל הפציעה הקשה בכף הרגל) נחשב ל-"ONE TRICK PONY" ולא מגיע לו להיבחר יותר גבוה.

נריה
נריה
28/09/2012 15:32:32

פוסט מעניין!!!
גורטאט שישי WTF!?!? מרק גאסול רוי היברט ונואה נמצאים נמוך מדי….
גרג מונרו עוד יתקדם, אבל בהמשך.. ואנדרה בוגוט, צריך קודם להיות בריא…

דר' רזי הופמן
דר' רזי הופמן
28/09/2012 16:19:20

יהודה

התמונה של וולטון עולה להטבעה במשחק האליפות של 77 שמורה עד היום הן ברוז גרדן ובעיקר על אחת מהקירות החיצוניים של בניין העיתון הראשי בפורטלנד:)

טוני
טוני
28/09/2012 19:34:15

2012-2013 Season is HERE!!
Media Day התחיל ברגע זה,הסלטיקס וההיט בין הקבוצות שמתחילות היום את "יום התקשורת" וזאת כי ביום ראשון הן טסות למשחקים הבינלאומיים שלהן,מה שנחשב מקור שמאוד מגבש קבוצות (לא מעט קבוצות טענו שבזכות הגיבוש שלהן הן זכו באליפויות,אז תזכרו את זה…).

ובשביל אוהדי הסלטיקס,הנה ציטוט ששוב מזכיר למה אנחנו אוהבים את ריברס:

Doc on Kevin talking retirement last season: “He told me that all year; it was a bunch of crap. I never believed him.”

גדול!

רודריגז
רודריגז
28/09/2012 19:45:05

אנשים פה רציניים או ציניים בקשר להכנסת תאביט ל12 הסנטרים הטובים בליגה? כי הוא לא בין ה40 גם..

טוני
טוני
28/09/2012 20:04:15
Reply to  רודריגז

מנחם "מאוהב" בו….אז כן,ציניות.

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 20:52:27
Reply to  טוני

כל מי שמגיע להיט מייד מעלה את משחקו ב-50%. ת'אביט? חכו ותראו מה פט ריילי יעשה ממנו באימונים אישיים כשאיש לא יראה. גודלת לנו מפלצת בסאות' ביץ'!

טוני
טוני
28/09/2012 21:23:46
Reply to  מנחם לס

מנחם,ת'אביט בת'אנדר!!
אין ת'אביט,אין פאב מלו אין שום סנטר נורמלי (ולא,אנתוני לא משהו…)

טוני
טוני
28/09/2012 20:08:57

ראשיד וואלאס "ניקיונר"!
לא ייאמן,הניקס נהיים קבוצה גריאטרית ועכשיו מחזירים שחקן מפרישה,שלא שיחק 3 (3!) שנים,בן 38….מדהים,בצורה גרועה.

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 20:53:38

מה שהכי מעניין שהמאמר הוא בקשר לחמשת הרוקיס, ומלבד תגובה אחת איש בכלל לא מתייחס אליהם. כנראה שקליתי 5 בולים!

זיו
זיו
28/09/2012 21:00:48

מנחם כאוהד סקרמנטו אני מבקש שתראה קצת יותר משחקים. קאזינס נהדר ואם לא מיקמת אותו ברשימה סימן שלא ראית מספיק.
סיכוי טוב שהוא יהיה אולסטר השנה, הוא מאד מזכיר את אולגואן במובים ההתקפיים.

לדעתי לאונרד וזלר יותר טובים מדראמונד.

מדהים איך המשחק השתנה בעשור האחרון מליגה של סנטרים ליגה של גארדים.

א.ב
א.ב
28/09/2012 21:43:12

מזל שכותבים פה כאלו שמחפים על הפספוס של מנחם. קאזינס צריך להיות בין השלושה הראשונים ברשימה, אני לא בטוח באיה מקום בשלושה. המוסר והחוטף הכי טוב מהסנטרים, ומנחם בתור מי ששם את אולג׳ואן לפני שאק, אתה צריך לראות איזה משחק שניים של סקרמנטו, אתה תתאהב.

טל אביב
טל אביב
28/09/2012 21:55:49

מה עם פטריק יואינג?
אני יודע שתטענו שהוא לוזר שלא יכול לנצח משחק גם מול הפועל גבעת חיים אבל באמת שהוא נתן מה שאפשר ולא אשמתו ששיחק בקבוצה בלי רכז נורמאלי כל הקריירה.
דוויט האאוורד הולך להיהנות השנה במיוחד שהוא משחק עם השחקן מס' אחד בכל הזמנים:נא לקום מכיסאותיכם לכבוד האחד והיחיד קובייייייייייייייייייי בראיינט..
מנחם אתה חייב להודות שאין על השחקן הזה!!!

מנחם לס
מנחם לס
28/09/2012 22:06:07
Reply to  טל אביב

לפטריק יואנג היתה יכולה להיות טבעת אילולא פאשלה של פט ריילי כשנתן לג'ון סטארקס שהיה במשחק משהו כמו 3 מ-17 לזרוק כדור אחרון לשלשה מהצד עם 4-5 טיקים בשעון, במקום להכניס כדור ליואינג לסל, או לפאול.

ישראל קרמר
ישראל קרמר
30/09/2012 14:14:07
Reply to  טל אביב

בס"ד

תרגיע בדחיפות לגבי השחקן הגדול בכל הזמנים!!!
ג'ורדן הוא הכדורסלן הטוב ביותר אי פעם ללא כל עוררין!

ג'ורדן מנהיג ווינר גדול יותר מקובי שהיה לא טוב עד גרוע בשתי סדרות גמר, כשמייקל היה המצטיין בכל סדרת גמר שבה השתתף, והוא היה שחקן שעושה את השחקנים שסביבו לטובים יותר, יותר ממה שעושה זאת קובי.
כן קלע יותר נק' באחוזי קליעה גבוהים יותר מהשדה, היה מוסר טוב יותר משמעותית ועם יחס אס'-אי' טוב יותר באופן ברור, חוטף טוב יותר משמעותית וחוסם טוב בהרבה,
פערי הנק' ואחוזי קליעה מהשדה אף גבוהים יותר בפלייאוף בכלל ועוד יותר בגמרים שבה הוא אף קולע מהשלוש באחוזים גבוהים יותר משמעותית מאשר קובי.

פביאן
פביאן
28/09/2012 23:53:19

לווילט צ'מברליין היו שתי אליפויות: ב67 עם פילדלפיה וויריורס וב72 עם הלייקרס אם אני לא טועה….

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2012 2:17:44
Reply to  פביאן

אתה צודק!

d.s.
d.s.
29/09/2012 1:02:01

נדמה לי שווילט זכה ב 2 אליפויות.

והשחקן שהכי קשה לדרג אותו מכולם הוא מיקאן. כמעט בא לי להגיד או לשים אותו בחמישת הראשונים או להתעלם ממנו בכלל, כי בכל פרמטר אובייקטיבי – אין לאף סנטר חוץ מ 3 הגדולים שום סיכוי להיות מדורג לפניו, ומה שמפריע לו זה רק העובדה שהוא הכי "עתיק" – ממש מתקופה אחרת.

אבל אז מה זו התקופה של ראסל עם כל האליפויות האלה נגד 8 קבוצות אחרות בסך הכל בכל הליגה או משהו כזה ?…

טוב, הייתי חייב להגיד את זה, והפיתרון שלי הוא לדרג אותו עשירי במין מקום של כבוד בסוף העשירייה, למרות שבהתחשב בהישגים שלו זה בהחלט יכול להחשב כחוסר כבוד…

ובלי כל קשר לדירוג האישי שלי, ל 2 שחקנים נעשה פה עוול בדירוג ההיסטורי –

1. הווארד – שהוא כבר אחד הגדולים בהסטוריה הגנתית וגם עם מספרים טובים התקפית – לא פחות מראסל והרבה יותר ממוטומבו/מורנינג, ושאר סנטרים הגנתיים, ואולי מה שהכי חשוב – הווארד עדיין לא הגיע בכלל לשיאו. ואם לשפוט לפי הקריירה של רוב הביג מנים – זה רק יקרה בעוד כ 3 שנים…
בהתחשב בכל זה – אני לא רואה שום סיבה לדרג כמה וכמה שחקנים ברשימה של מנחם לפניו.

2. והשחקן שהוא הטעות הכי גדולה מבחינת לא לשים אותו ברשימת טופ 10 הסנטרים בכל הזמנים, הוא דייוויד רובינסון.
לא פחות משמיני ! אין לשחקנים כמו יואינג, פאריש, או ריד אפילו חצי קייס להיות מדורגים לפניו.
אגב, בשלב הזה של הקריירה – גם להווארד אין.
רובינסון הוא ה snub הגדול ברשימה.

הרשימה שלי –

קארים
ווילט
ראסל
שאק
האקים
מוזס
וולטון
רובינסון
הווארד (בינתיים – ילד בן 26)
מיקאן

זהו, חייב לעשות הפסקה קטנה – המחשב שלי הפסיק להגיב ברגע שמישהו הזכיר את ביידרינס באיזה שהוא הקשר כללי לפוסט שעוסק בסנטרים טובים – שלט לדבר על הטובים ביותר…

טוני
טוני
29/09/2012 1:51:44
Reply to  d.s.

קשה לי להתווכח איתך,חוץ מעל דבר אחד!
אל תכניס את האוורד,עדיין לא,אין טעם לעשות זאת…
תראה,אני מסכים אם מה שאמרת,אבל לא חבל לדרג אותו כשכנראה יקח לפחות אליפות עם הלייקרס בקריירה שלו,ואז בהחלט יהיה מדורג גבוה?
ואם כבר,לא מדרגים שחקנים ב"רשימות הגדולים ביותר" כל עוד הם עדיין "פעילים" (למשל,את לברון ובראיינט אתה עדיין לא מדרג כי אתה יודע שהמיקום שלהם ניתן להזזה,כך שאין טעם לדרג אותם עדיין).

בקיצור,אתה לגמרי צודק על עניין רובינסון,אך לא ממש נותן כבוד לראסל (לא משנה מה,זה 11 אליפויות!) שהיה שחקן גדול בתקופה שלו,לכן היום המשחק שונה ולכן גם שחקנים שגדולים היום יהיו כנראה טובים יותר בתקופה של פעם,אך אם להודות בכך,הגדולה שלהם זה שהיו גדולים בתקופה שלהם,זה לא חוכמה לבוא "מהעתיד" ולשפוט אותם על משחקם.

ישראל קרמר
ישראל קרמר
02/10/2012 15:08:06
Reply to  d.s.

לפחות לשלושה נוספים, האקים, שאק ומוזס, ישנו קייס רציני להיות מדורגים לפני מיקאן. גם לוולטון אם לא היה נפצע כפי שנפצע.

d.s.
d.s.
29/09/2012 2:01:20

אני לא מאשים אף אחד שחושב שעוד מוקדם לדרג את הווארד, אבל אני חושב שאפילו בגיל כל כך צעיר, ההישגים שלו לא נופלים בכלום מאלה שכביכול היו מדורגים לפניו ברשימה – למשל יואינג – חוץ ממספרים "נצברים" כתוצאה מקריירה ארוכה, וחשבתי כך עוד לפני שעבר ללייקרס.
אין לי בעייה לחכות ולשפוט בסוף הקריירה, אבל זה לא מפריע לאף אחד לדרג את לברון לפני פיפן, או את קובי לפני כל שוטינג גארד אחר חוץ מג'ורדן וווסט (למרות שכבר עכשיו אין שום קייס לווסט על פני ברייאנט).

אבל באמת הבעיה העיקרית שלי עם הרשימה היתה רובינסון, כמו גם הדירוג של פאריש.

ואני חושב שראסל מקבל הרבה כבוד על האליפויות שלו במקום השלישי ברשימה. לא רואה עם זה שום בעיה, ולא חושב שכשחקן נטו הוא היה טוב כמו ווילט או קארים – מה שלא אומר שהוא לא היה שחקן ענק בזכות עצמו.

טוני
טוני
29/09/2012 2:45:18
Reply to  d.s.

ראסל לא היה שחקן כישרוני כמו ווילט וקארים,אך הוא היה עובד קשה מאוד כדי לעצור את יריביו,והוא היה מנהיג ענק,ולכן זאת אחת הסיבות לדירוג הכל כך גבוה,אפילו אם מבחינת כשרון הוא לא מוצדק כנראה.

אני לגמרי מסכים על הצבת רובינסון מעל פאריש,שאילולא הסלטיקס,אף אחד לא ידע היום מי זה בכלל.
פאריש היה ענק,אך רובינסון כשרוני ממנו,אפילו אם מספר האליפויות שלו קטן יותר (אני חושב).

והאוורד השיג יותר מיואינג,אך אשמח לראות מה עכשיו האוורד יעשה בלייקרס כדי לראות אם ביכולתו לא לבייש את שושלת הסנטרים של הלייקרס (בכל זאת,קארים,צ'מברליין,מיקאן,שאק,דיבאץ',קוואמי בראון….אה רגע…).

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
29/09/2012 11:26:58

אני רק רוצה להגיד ששאקיל יותר גדול מצימברליין ומראסל כי בתקופות שהם שיחקו לא היה 3 שניות בצבע ואז וילט פשוט עמד בצבע והשתמש במימדיו האדירים הוא היה הסנטר הכי גדול וחזק בליגה בהרבה משאר הסנטרים ושאקיל היה יכול לעשות זו גם אם הוא היה משחק באותה תקופה ודוויט הוא הסנטר הכי טוב היום בהרבה מביינום הבכיין ודוויט הוא בין טופ שלושת הסנטרים ההגנתיים בכל הזמנים והא שחקן הגנה וריבאונדר פשוט מדהים

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2012 15:39:01

היו שלוש שניות

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
29/09/2012 11:28:19

אני רק רוצה להגיד ששאקיל יותר גדול מצימברליין ומראסל כי בתקופות שהם שיחקו לא היה 3 שניות בצבע ואז וילט פשוט עמד בצבע והשתמש במימדיו האדירים הוא היה הסנטר הכי גדול וחזק בליגה בהרבה משאר הסנטרים ושאקיל היה יכול לעשות זו גם אם הוא היה משחק באותה תקופה ודוויט הוא הסנטר הכי טוב היום בהרבה מביינום הבכיין ודוויט הוא בין טופ שלושת הסנטרים ההגנתיים בכל הזמנים והא שחקן הגנה וריבאונדר פשוט מדהים.

טוני
טוני
29/09/2012 12:50:03

זה לא חוכמה להגיד זאת ככה,ועוד אמרתי את זה בתגובה האחרונה שלי!

כל שחקן היה ענק בתקופתו,עשה הישגים שגדולים לזמן שהוא שיחק בו ואם המשחק התפתח מאז,זה לא אשמתם.

זה לא חוכמה להגיד שהשחקנים של היום יותר טובים מאלה של פעם,כי היום כולם חכמים יותר ובעצם התפתחו עם המשחק.
השחקנים של פעם היו גדולים,אפילו אם החוקים והמשחק היו עוד בחיתולים,בגלל שהם ידעו לעשות את כל הישגיהם בתקופה שלא הצליחו עוד לעשות זאת (11 אליפויות,100 נקודות למשחק וכו'…).

אילולא השחקנים האלו,המשחק לא היה כלל מתפתח.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2012 15:42:29
Reply to  טוני

כבר אז היה חוק 3 שניות, וכשווילט קלע 100 ועשה ממוצע של 50.4 למשחק, השיא הבא אחריו היה 71 נק', וממוצע 30.6. למייקל, ולדוראנט, היו ממוצעים מעל 30. כדורסל הוא משחק שפחות השתנה מאחרים. את ג'רי ווסט, אוסקאר רוברטסון, ווילט, ביל ראסל, ועוד היית מכניס כמו שהם היום, והם היו אול סטארים.

טוני
טוני
29/09/2012 15:49:29
Reply to  מנחם לס

תסביר את זה ל"קינג ג'יימס",אני מסכים איתך לחלוטין.

ישראל קרמר
ישראל קרמר
02/10/2012 15:22:59

בס"ד

מנחם כבר אמר שהיו 3 שניות אז! מדוע אתה חוזר על תגובתך פעם שנייה?

בכל מקרה וילט הגדול ביותר כי הוא היה ענק גם בהתקפה וגם בהגנה וגם בחכמת המשחק והיה הציר המוסר הטוב בכל הזמנים עם 4.44 אס' למשחק (3.5 ביחס ל-36 דק') בעונה הסדירה (ראסל שני עם 4.35 [3.6 ביחס ל-36 דק']) ו-4.2 אס' למשחק (3.2 ביחס ל-36 דק') בפלייאוף (בזה הוא שני כשראסל ראשון עם 4.7 [3.7 ביחס ל-36 דק']), כשהוא מחזיק חוץ משיא הממוצע לסנטר בעונה הסדירה בשיאים עונתיים לשחקן שאינו שחקן חוץ עם 7.78 ו-8.56 אס' למשחק בעונות 66/7' ו-67/8' ובשיא ממוצע האס' למשחק בפלייאוף מסוים לשחקן שאינו רכז עם 9 אס' למשחק בפלייאוף 67' שבה זכה וילט באליפות הראשונה שלו מהשתיים (בפילדלפיה עם האל גריר ובילי קאנינגהאם ועוד שחקנים נהדרים). וכן וילט הוא השחקן הסנטר המוביל בטריפל-דאבלים עם 78 וזאת כשעדיין לא חישבו חסימות, וכן הוא השחקן היחיד שביצע במשחק דאבל טריפל-דאבל=20+ בשלושה נתונים במשחק נגד הפיסטונס (לא זוכר את הנתונים בדיוק).

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2012 17:01:50

נסיון עם תמונה

d.s.
d.s.
29/09/2012 18:40:07

ממה שאני יודע, לא רק שהיו 3 שניות, אלא ששינו את החוקים כדי להתמודד עם ווילט !

הרי פעם ה"צבע" בליגה היה כמו באירופה – סוג של טרפז שביחד עפ העיגול שמעל העונשין יוצר את צורת המפתח (ומכאן הכינוי the key ששדרים אמריקאים משתמשים בו לעיתים קרובות כדי לתאר את איזור הצבע.
אבל כדי להקשות על ווילט ולהתמודד עם הדומיננטיות שלו, הרחיבו בזמנו את רחבת ה 3 שניות ב-נבא לצורת מלבן רחב יותר ממה שנהוג למשל באירופה (לפחות עד לאחרונה – אין לי מושג אם עשו הרחבה דומה באירופה בשנים האחרונות כחלק מהתהליך של "קירוב" החוקים ל-נבא כמו שעשו עם קשת השלוש, הרבעים, וכו').

אז ברור שהיו 3 שניות אחרת לא היה שום משמעות לשינוי הזה שאני יודע בוודאות שקרה.
היה גם משהו דומה עם ג'באר – שלדעתי אסרו על "דאנקים" כדי להתמודד עם הדומיננטיות שלו, אבל נדמה לי שזה היה בקולג'ים – לא סגור על זה.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2012 21:53:39
Reply to  d.s.

בקשר לקרים זה היה בקולג'. בקשר לווילט – הרחיבו את ה-'קי' ברוחב תחת הסל.

LAKERFAN
LAKERFAN
29/09/2012 20:13:48

מסכים עם כל מי שהעיר כאן לגבי דיוויד רובינסון, אחד האתלטים המושלמים שנחתו בליגה אי-פעם. זכור לי גם הפרק עליו באחד הספרים הישנים של ד"ר לס, על איך הספרס חיכו לו שנה כי הוא התחייב ל NAVY, בן-אדם מיוחד ומודל לחיקוי בכל הקשור לתרומה לקהילה וכו'.

אישית, אני חושב שהבעיה עם רוב הביג-מנים היא שהם לא היו המנהיגים של הקבוצה שלהם, אולי זה קשור לאופן שבו אתה מפתח את הכישורים החברתיים שלך בתור ילד-נער ענק ובולט.
היוצאים מן הכלל (בין הגדולים מכולם) הם ראסל ואולג'וואן ולכן מבחינתי הם במקומות 1-2.
קארים, ווילט, שאק או יואינג מעולם לא הצליחו להנהיג את הקבוצה שלהם מבחינה חברתית, או שההנהגה שלהם הייתה תבוסתנית (יואינג)

אנונימי
אנונימי
29/09/2012 20:30:26

מנחם לס היקר
דרך התמונה שהוספת התגלה קלונך ברבים!

מתברר שאתה מתחזה סדרתי

והנה השמות שאיתם הופעת פה בתגובות באתר ופעמים אפילו התכתבת עם עצמך!

1, אונלינט

2, דר' סיבור ציבורי

צבי

4, נאורה

ויש עוד כנראה אבל אין לי כח להסתובב באתר ולחפש את התמונה שלך מחוברת לשמות אחרים.

האמת, קצת הזוי אבל היו לי כבר חששות לזה עוש קודם חשיפתך את עצמך.

אני במקומך הייתי מתנצל

בן
בן
01/10/2012 10:11:36
Reply to  אנונימי

וואו זה מסביר הרבה.

ישראל קרמר
ישראל קרמר
02/10/2012 17:18:34
Reply to  בן

בס"ד

זה לא מסביר דבר, אלא מדובר בתקלה עם שליחת תמונה שהייתה למנחם, ראה בהמשך תגובת מנחם!

ישראל קרמר
ישראל קרמר
02/10/2012 17:17:24
Reply to  אנונימי

בס"ד

לא התגלה דבר, מדובר בתקלה שהייתה למנחם עם התמונה, וראה בהמשך תגובת מנחם!

אנונימי
אנונימי
29/09/2012 20:56:11

אני לא מאמין אבל כעת בדקתי מסקרנות וראיתי
שאפילו הצבעת לעצמך באחד על אחד עם אסי ולא פעם אחת!

והנה ציטוט של עצמך על עצמך באחד הפעמים בשם אונלינט

"קליפרס. למה? כי הדוק קבע זאת ואני הולך עם הדוק באש ובמים."

זה היה מצחיק אם זה לא היה עצוב.

אפי
אפי
30/09/2012 14:30:28

איזה פדיחה למנחם
חחחחחחחחחחח

ישראל קרמר
ישראל קרמר
02/10/2012 17:19:30
Reply to  אפי

בס"ד

לא פאדיחה ולא כלום, אלא בסה"כ בעיה עם שליחת תמוה, ראה תגובת מנחם בסמוך.

מנחם לס
מנחם לס
30/09/2012 14:35:54

כמובן "היתה לי בעייה". מה שעשיתי כשמשך שבועיים ניסיתי הכל והתמונה לא ניכנסה, אז ישנה אפשרות להכניס את התמונה לאימיילים שונים (ומאחר והיא לא ניכנסה ל-SEFERSHELI@HOTMAIL ניסיתי להכניסה לאימיילים אחרים). בסוף כשצלצלתי לגראבטאר נאמר לי שהתמונה לא ניכנסת כי היא קטנה מדי. אז הגדלתי אותה ופתאום היא ניכנסה לכל האימיילים שהוספתי כנסיון.

רוני
רוני
20/08/2013 13:24:59

האקים אלגואן – אם לא הסנטר הטוב בכל הזמנים אז ללא ספק זה שהכי כיף לצפות בו. poetry in motion –

nice seo guys
20/11/2013 14:35:04

krcCl3 Im thankful for the blog post. Fantastic.

seamless guttering
22/11/2013 13:12:13

I truly appreciate this blog post.Really thank you! Really Cool.

Pension Tracing Service
22/11/2013 13:18:32

Im obliged for the blog article.Really thank you! Great.

Pension Tracing Service
22/11/2013 14:21:15

Thank you ever so for you article post. Fantastic.

where to buy e cigarettes
22/11/2013 15:29:49

Really appreciate you sharing this article.Really thank you!

Boot animation wizard, android theme maker

Thanks for sharing, this is a fantastic article post.Much thanks again. Great.

emerson portable ice maker
22/11/2013 16:43:23

I really liked your blog.Thanks Again. Will read on…

premature ejaculator
22/11/2013 17:43:55

A round of applause for your article post.Thanks Again. Fantastic.

print golf balls
22/11/2013 17:53:17

Very informative blog post.Thanks Again. Really Great.

iran news
22/11/2013 18:56:39

I really liked your blog.Much thanks again. Cool.

screen cages naples
22/11/2013 20:46:07

Thank you for your blog article.Really thank you! Much obliged.

ice rally
22/11/2013 22:05:50

A big thank you for your blog.Really looking forward to read more. Cool.

car battery replacement singapore

wow, awesome blog.Much thanks again. Want more.

car detailing
23/11/2013 22:01:24

Very informative article post.Much thanks again. Really Cool.

ottawa dentist
24/11/2013 2:58:33

Great, thanks for sharing this blog.Thanks Again. Really Cool.

inflora
24/11/2013 9:11:28

Great, thanks for sharing this article post. Fantastic.

meaningful quotes
24/11/2013 14:05:03

Appreciate you sharing, great post. Want more.

http://www.newiphone5.co.uk
26/11/2013 23:10:05

Im obliged for the article post.Thanks Again.

myrtle beach golf vacations
27/11/2013 3:23:32

A big thank you for your blog article.Thanks Again. Keep writing.

Aircon Servicing
27/11/2013 4:34:27

Really appreciate you sharing this blog article.Really looking forward to read more. Really Great.

copy sniper launch
27/11/2013 13:15:13

Wow, great blog post.Much thanks again. Great.

Helpful Hints
27/11/2013 15:13:41

Thanks so much for the blog post.Really looking forward to read more. Really Great.

Chicken Rice
27/11/2013 16:35:01

Hey, thanks for the blog article.Really thank you! Want more.

ios 7.0.3 jailbreak
27/11/2013 17:20:40

I value the post.Really looking forward to read more. Really Cool.

Solar Film
27/11/2013 17:47:46

Im grateful for the blog.Really thank you! Want more.

Visit This Link
27/11/2013 19:33:01

Thank you for your blog post. Fantastic.

cheapest ipad mini
27/11/2013 21:32:07

I think this is a real great post.Really looking forward to read more. Keep writing.

paleo recipes
27/11/2013 21:49:47

I really enjoy the blog article.Really looking forward to read more. Awesome.

Company Incorporation
27/11/2013 22:40:17

I think this is a real great blog post.Really thank you! Really Cool.

Email Processing For Cash
27/11/2013 23:24:30

Thanks-a-mundo for the article.Really looking forward to read more.

Cheap Football Boots
28/11/2013 0:05:00

Major thanks for the blog article.Much thanks again. Cool.

HOSTING ACCOUNTS
28/11/2013 1:18:26

Thanks so much for the blog.Really thank you! Want more.

iphone 4 repair cleveland
28/11/2013 2:21:06

I really like and appreciate your article post.Really looking forward to read more. Really Great.

Dental Implants in Dubai
28/11/2013 3:52:44

Thanks a lot for the blog post. Really Cool.

Wonderful Land gore
28/11/2013 4:30:07

Thanks-a-mundo for the blog.Much thanks again. Great.

Lighting Store
28/11/2013 4:45:51

Thanks for the post.Much thanks again. Will read on…

mi40
28/11/2013 5:48:21

Really informative blog article.Really looking forward to read more. Fantastic.

bijoux artisanaux
28/11/2013 8:57:55

Really enjoyed this article.Thanks Again. Awesome.

YouTube to MP3
28/11/2013 9:38:51

Thanks so much for the blog.Much thanks again. Fantastic.

Flowers Delivery
28/11/2013 10:52:28

Thanks for sharing, this is a fantastic blog article.Thanks Again.

apple mission statement
28/11/2013 12:35:14

I really enjoy the post.Really looking forward to read more. Want more.

Kontorflytting Oslo
28/11/2013 12:58:52

I really like and appreciate your blog post.Thanks Again. Really Great.

מעין פורטל
מעין פורטל
25/05/2017 15:24:52

אהבתי את הדעה שלך. רק הערה קטנה, כתבת שוילט צמברליין זכה רק באליפות אחת אבל הוא זכה בשתי אליפויות, אחת בפילדלפיה ואחת בלייקרס